נתניהו למתגייסים: הצבא השתנה

איתי גדסי No Comments on נתניהו למתגייסים: הצבא השתנה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום עם מתגייסים חדשים וענה לשאלותיהם בנוגע לשירותו בצבא, עצותיו ללחימה בשטח והשוני שעובר על הצבא מתקופתו

נתניהו והמתגייסים צילום: חיים צח, לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם מתגייסי חטיבת הצנחנים ומתגייסי מג"ב, בבסיס תל השומר, וקיים עמם שיחה לקראת הגיוס.

בתשובה לשאלות המתגייסים, לאן הוא התגייס ענה נתניהו: "עשיתי טירונות צנחנים במסגרת שירות בסיירת מטכ"ל, אז ככה היו עושים. בשבילי זה היה תענוג גדול לעשות טירונות צנחנים, אלה חבר'ה נהדרים. יש פה צנחנים ויש פה מג"ב, אני אומר לכם: כל הכבוד, אתם ממש חוד החנית. אני מעריך את זה ואני יכול להגיד לכם שאני מאחל לכם שתעברו טירונות קשה וזה יקל עליכם בהמשך – גם בשירות ואחר כך גם בחיים".

כנשאל נתניהו במה הצבא של היום שונה מהצבא בתקופה שלו, ענה: "אגיד לך במה הוא שונה ובמה הוא לא שונה. הוא שונה בזה שיש הרבה יותר טכנולוגיה, הרבה יותר אמצעים. נניח, אני הייתי צריך ללמוד לנווט. מישהו כאן ניווט באיזה חוגים, חוגי סיירות? היום באופן תיאורטי אתה יכול בכלל להיגמל מהצורך בניווט כי אתה יכול להישען על מכשירים שיגידו לך איך לנווט, במיוחד בלילה. לנו לא היינו את הכלים האלה שישנם היום. בכל זאת, אני אומר לכם שהכלל הראשון שאני למדתי, ותרשמו את זה בשביל עצמכם, זה שחייל שיודע באופן עצמאי איפה הוא נמצא בשטח הוא חייל עצמאי, יש לכם המון יתרון. אם אתה לא יודע איפה אתה נמצא ואתה מתברבר בשטח, אתה נתון לחסדיהם של אחרים".

"לכן, תלמדו לנווט בשיטות הישנות, ואם האמצעים האלה עומדים לרשותכם זה בונוס, אבל קודם כל תדעו לבד. תסתכלו על תוואי השטח, תלמדו את תוואי השטח. זה כלל ראשון, בנוסף לכל כללי הלוחמה שתלמדו תוסיפו את זה. זה השתנה כי אז בכלל לא הייתה אופציה של טכנולוגיה כמו שהיא כיום. הצבא הרבה יותר טכנולוגי, בזה הוא השתנה".

"במה הוא לא השתנה? בכם. אני מסתכל עליכם ואני רואה את החברים שלי, אני רואה את האנשים שהלכתי איתם לבקו"ם. אותו הדבר, אותה רוח והרוח הזאת מקיימת אותנו. הרוח קודמת לחומר, אתם קודמים לטכנולוגיה. זה תלוי בכם, ברוח הלחימה שלכם, במחויבות שלכם להגן על המדינה. זה לא פרזות, צריך להגן על המדינה, אנחנו חיים באזור בעייתי, שכונה לא טובה. בכל זאת, אנחנו משגשגים, פורחים, עולים ומתעצמים כל הזמן. זה נוגע ונובע קודם כל מהרוח".

בסיום המפגש ליווה ראש הממשלה שני מתגייסים בשרשרת החיול, יחד עם ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז.



0 תגובות